dimecres, 14 de juny del 2017

4ta part -Treball de Recerca: DIBUIXAR ÉS CONÈIXER EL LLOC

Els sketchers
Apropament a autors
Entrevista
1. Què vols aconseguir amb els teus dibuixos?
2. Tens preferència per dibuixar en algun entorn en concret o algun tipus de persona en concret?
3. Quines tècniques de dibuix utilitzes?
4. Utilitzes sempre el mateix estil de dibuix?
5. Dibuixes en grup o en solitari?
6. Et dibuixes a tu mateix en els teus dibuixos?
7. Exposes en algun lloc o plataforma d’internet els teus treballs?
8. Dibuixes tot en directe i al moment o també utilitzes l’ajuda de la càmera per completar els teus dibuixos?


Bernadet Fontserè


Qui es? Bernadet es dedica a les arts plàstiques, també és un altre membre del grup d’Urban Sketchers de Girona.

Què dibuixa?
La Bernadet té un estil en el que utilitza més aquarel·les, llapis aquarel·lables, tintes...  utilitza una pinzellada solta, superposant capes d’aquarel·les.

Què respon?
1. Passar-m’ho bé. Per a mi és essencial, és com fer una meditació. És captar l’essència de l’instant, del lloc, del que veus i et transmet el paisatge.

2. No, quan observo l’espai estic com preparant-me per dibuixar, ja observo el racó i el què més m’atrau i em crida l’atenció. Llavors començo a dibuixar. Em puc trobar, en un mateix entorn o espai un dia no trobar-hi res per dibuixar i un altre dia molt. També pot ser que un dia faci un detall, un forriac d’una porta i un altre dia tot l’espai.

3. Utilitzo les aquarel·les, els llapis de colors aquarel·lables, tintes, llapis, coses pràctiques per a traginar.

4. Normalment sí. És l’estil que em surt, em deixo fruir, no m’obligo.

5. Dibuixo de totes maneres.

6. No, mai.

7. Si, però poc. Al facebook, al flicker, tot i que ho tinc tot molt abandonat. Hauria de compartir més els meus dibuixos per internet.

 8. Sempre en directe, sempre. No toco mai cap dibuix a casa, mai, crec que perden l’essència de l’instant. Que és el què a mi m’agrada d’emportar-me dels llocs, l’essència, el què hi he viscut, l’instant, el què hi he respirat. Si acabes un dibuix a casa ja no pot ser el mateix, aquí ja hi estàs buscant una altra cosa, un altre sentit al teu dibuix o treball fet. Això ja no és “Sketch Crawl”, tal i com està entès! Ho diu ben clar el manifest de l’sketch crawl: “dibuixem in situ”. Crec que en el moment en què el practiques, figura que corrobores i acceptes el manifest. Però com que anem a passar ens ho bé, mira.... tan se val, que tothom faci com li sembli!!!!

Antoni Casas


Qui és? L’Antoni també forma part del grup d’Urban Sketchers de Girona. Va estudiar Belles Arts.

Què dibuixa? Quan L’Antoni em va dir que a la seva web de dibuixos veuria coses molt diferents, no s’equivocava pas. Té dibuixos de diversos estils, traços, tècniques... molt diferents entre si. M’ha cridat l’atenció un que està pintat amb aquarel·la, sense haver estat abans o després repassat per llapis o tinta, i juga amb la “no definició” de les figures, la qual cosa li dóna un estil molt propi i personal.

Què respon?
 1. Passar una bona estona en companyia d'altres dibuixants i si s'escau, millorar tècnicament.

 2. Personalment prefereixo dibuixar en un entorn urbà, i cotidiani, contemporani (s. XX) encara que no sempre és possible.

3. Utilitzo diferents tècniques quasi bé sempre tinta xina o tinta soluble i aquarel·la o aquarel·la sola directament, de vegades retolador.

4. No, no sempre faig servir el mateix estil de dibuix, al contrari, de fet crec que hi ha una recerca més o menys conscient de trobar un estil personal i propi.

5. Prefereixo dibuixar en grup.

6. Quasi mai em dibuixo a mi mateix en els esbossos.

7. Si tenim un blog Girona Urban sketchers  http://gironaurbansketchers.blogspot.com.es/
i el meu lloc particular a Flickr https://www.flickr.com/photos/tongropius/ veuràs que hi ha coses molt diferents.

8.  Per contestar-te aquesta pregunta t'adjunto una còpia del manifest dels Urban Sketchers que com ja deus saber és un grup internacional de persones fundat per Daniel Campanario que és reuneixen per dibuixar i compartir el seu treball a la xarxa.
MANIFEST URBÀ dibuixants
----------------------------------------------
• Dibuixem en el
lloc, en interiors o exteriors, la captura del que veiem de l'observació directa.
• Els nostres dibuixos expliquen la història del nostre entorn, els llocs en què vivim i on viatgem.
• Els nostres dibuixos són un registre de temps i lloc.
• Som veridics a
les escenes que vam presenciar.
• Utilitzem tot tipus de medi i apreciem els
nostres estils individuals.
• Ens recolzem mútuament i dibuixem junts.
•
Compartim els nostres dibuixos en línia.
• Mostrem el món, un dibuix a la vegada.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada