dilluns, 26 de juny del 2017

6na part -Treball de Recerca: DIBUIXAR ÉS CONÈIXER EL LLOC, per Alba Riera

Els sketchers
Apropament a autors
Entrevista
1. Què vols aconseguir amb els teus dibuixos?
2. Tens preferència per dibuixar en algun entorn en concret o algun tipus de persona en concret?
3. Quines tècniques de dibuix utilitzes?
4. Utilitzes sempre el mateix estil de dibuix?
5. Dibuixes en grup o en solitari?
6. Et dibuixes a tu mateix en els teus dibuixos?
7. Exposes en algun lloc o plataforma d’internet els teus treballs?
8. Dibuixes tot en directe i al moment o també utilitzes l’ajuda de la càmera per completar els teus dibuixos?


Bernardo

Qui és?
En Bernardo és un altre membre dels Urban Sketchers de Girona.
Què dibuixa?
Sol dibuixar edificis, jardins i objectes més que persones, treballant amb llapis, aquarel·les, retolador, llapis de color aquarel·lables...

Què respon?
1. Rés d’especial o transcendental a nivell artístic o amb intenció més enllà que la de gaudir dels moments en que els faig. Contemplar-los després, i si son macos, deleitar-me amb ells. Si no son tan macos, veure que es el que falla. En tot cas, veure l’evolució del meu autoaprenentatge. Descobrir si sóc capaç de fer algo que ni imaginava. Estic en una fase de descobriment... i espero que sigui molt llarga per poder sorprendre-me’n per molt temps.

2. No especialment. M’agraden els edificis, els jardins, els objectes... Les persones encara me costen molt... no em surten amb realisme o identitat.

3. Com a material: Aquarel·les, llapis, retolador, llapis de color aquarel·lables, ...
Com a tècniques: sobre tot, aquarel·la, o dibuix i colorear amb aquarel·la, també puntillisme, ... pintar amb esponja natural, amb sal gruixuda... tot el que pugui provar.

4. Més o menys, sí... però intento provar per descobrir on estic més còmode. Crec que el estil es identificatiu de cadascun. Encara que a vegades, intentes imitar els altres que t’agraden.

5. Sota el concepte urbansketcher, normalment en grup. També en solitari, però menys freqüent.

6. Si parlem de urbansketcher, no entenc molt bé la pregunta, perquè això seria autoretrat i urbansketcher es més capturar el que veus en un moment donat. Autoretrat amb estar al carrer dibuixant no ho veig gaire compatible... A més a més, encara no tinc tanta imaginació com per dibuixar-me sense veure-me a mi mateix... i molt menys, no se caricaturitzar ... Però, prenc nota i serà un altre repte.

7. Individualment, no. Amb el grup, hem fet un parell de participacions en dos hotels. I al diari Ara, he publicat un dibuix i text al “Racó dibuixat”
Però en la xarxa, s’exposen tots els dibuixos al blog de
http://gironaurbansketchers.blogspot.com.es/.

Perquè, això, es la premissa nº 7 d’esser urbansketcher.
(http://gironaurbansketchers.blogspot.com.es/p/manifest.html)

8. En directe i al moment. 
Però no hi ha que negar que la càmera ajuda a veure enquadrar, detalls, ombres...
En tot cas, després de finalitzar, sempre foto...

Pep Serola

Qui és?
Pep Serola és un altre dibuixant i Urban Sketcher de Girona.
Què dibuixa?
En aquesta il·lustració seva es pot apreciar el seu traç, ben definit i marcat, però mantenint tons de grisos semblants.

Serola, P. (2016). La Plaça d’Abaix de Breda.


Què respon?

1. Expressar coses que tinc dins i connectar amb una part del meu cervell quan ho faig que em fa fugir de la realitat del dia a dia.

2. Depèn de la època... Bàsicament, em guio per temàtiques i això em fa buscar un lloc o un altre. També és una qüestió de temps (feina, obligacions del dia, etc.) i de les zones que tinc a l’abast.

3. Llapis i carbonets, últimament retolador i aquarel·la. De quan en quan infografia.

4. No, intento sortir de la meva zona de confort estilística de quan en quan.

5. Majoritàriament en solitari per manca de temps per anar a les quedades. 8(((

6. Molt poques vegades.

7. Si:  Flickr, instagram i facebook (en aquest ordre).

8. M’ajudo de la càmera per manca de temps i quan puc en directe. El procés és fer el esbós en directe i acabar la obra més tard amb l’ajut de fotos, etc... No m’agrada l’integrisme “dibuixeril” que tenen molts dels meus companys amb el tema  de dibuix in situ i el tancament a noves tecnologies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada